maandag, april 24, 2006

Openbaar vervoer in San Francisco

Op zondag mijn huurauto ingeleverd op het vliegveld, zodat ik nu deze maandag met het openbaar vervoer naar San Jose mag reizen. Op zich geen probleem, duurt alleen iest langer.

Gister dus al met de BART van het vliegveld de binnenstad ingegaan. Op zich een efficiënte methode om te reizen, nu nog maar afwachten of de verbinding tussen BART en de Call train een beetje aansluit.

Vanmorgen dus om 6 uur de wekker gezet, zodat ik in ieder geval een beetje bijtijds de weg op was. Nog even snel de computer aangezet om het laatste nieuws te bekijken. En ja daar was de aankondiging van de acquisitie van Tradera.com door eBay in Zweden. Het nieuws is nu de straat op. Kijken wat dit met de koers doet. Na vorige week kan het aandeel wel wat goed nieuws gebruiken.

De computer aanzetten kan je beter niet doen ’s Ochtends. Het is zo weer 7 uur, waardoor ik toch moet opschieten. Even Hyves checken, het laatste Nederlandse nieuws en m’n email en er is alweer een uur voorbij. Maar goed.

Half acht dan eindelijk de straat op. Even een bakkie slappe koffie scoren op de hoek van 24nd st en Church. Die Gringo’s weten echt niet wat koffie zetten is. Net een bakje laffe T. moet maar snel een eigen machine aanschaffen, zodat ik zelf m’n cafeïne shot kan voorbereiden. Lekker sterk, zodat het lepeltje erin blijft staan J

Doorgelopen naar 25nd st en Mission waar het Bart station ligt. Lekker een kwartiertje in de ochtend frisse lucht lopen. Heerlijk wakker worden.

Aangekomen op Millbrae station, stap ik in de Calltrain, en wat denk je dus toch nog niet goed wakker! Op het moment dat de trein begint te rijden komt de conducteur naar me toe en wijst me erop dat ik in de sneltrein richting San Francisco zit. Du terug naar af. Nou ja, toch weer een beetje avontuur. Wat kan je wel!

Dus binnen 12 minuten terug op SF, en meteen de trein naar San Jose gepakt om 9.07. Deze doet er echter een stuk langer over, aangezien die op bijna elk station stopt.

Nou ja gelukkig heb ik mijn eerste meeting pas om 11 uur, en ben ik alsnog bereikbaar via mijn blackberry, dus kan gewoon doorwerken in de trein.

Heb ik ieder geval wel een schedule met treintijden meegenomen, zodat ik morgen meteen de sneltrein kan pakken op een beter station, 22nd st & Pennsylvania Ave.

Dus aangekomen op kantoor was ik nog net op tijd voor mijn meeting van 11 uur. Dus terug kan ik in ieder geval carpoolen met een collega.